zondag 25 januari 2009

Ding 23 Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd


Heel veel.... heel veel gelezen, ontdekt, en in de praktijk gebracht.
Ik wil kijken naar dingen die direct of vrij snel praktisch zijn te realiseren.
* Flickr als mogelijkheid om je fotobestanden te organiseren en te delen.
* RSS aan lezers aanbieden zodat ze direct nieuws, activiteiten of aanwinsten binnen krijgen.
* Wiki's met boeken, dvd's enz. rond schrijvers of thema's op je site plaatsen die bij te organiseren activiteiten passen.
* Google documents gebruiken om producten die Bibliotheek Bollenstreek beschikbaar wil stellen aan collega's of gebruikers.
* Vodcast gebruiken om uitleg te geven over bijvoorbeeld de catalogusfuncties.
* Is Poken niet iets om jongeren te bereiken en informatie te delen? Je leest en hoort er steeds meer over
Ik hoop dat we in onze slotbijeenkomst een aanzet gaan geven naar een vervolg op deze 23 dingen, dus wat gaan we in de praktijk echt ermee doen??

Erg fijn waren de reacties van collega's en vooral van Probiblio. Het maakte dat ik eens anders naar mijn eigen berichten en ervaringen keek.
Ook dank aan mijn familie die dankzij de mooie sport schaatsen (zelf of op de tv kijkend) mij rustig aan de dingen lieten werken (meestal op zondag je als mijn blogs terugkijkt)

Maar nu even tijd om op zondagen onze hond weer te vermaken op het strand of...
om achterover te leunen.

4 opmerkingen:

avondster zei

En weer iemand die klaar is...gefeliciteerd!

>> Ik hoop dat we in onze slotbijeenkomst een aanzet gaan geven naar een vervolg op deze 23 dingen, dus wat gaan we in de praktijk echt ermee doen??

Dat is zeker de bedoeling. We willen de discussie gaan beginnen. Ik begrijp dat je ook komt. Leuk, ik zie je vrijdag!

PS Poken??? Ik merk dat ik alweer achter loop. Ik ga eens even uitzoeken wat dat nu weer is...

Unknown zei

Gefeliciteerd Gijsjelijstje, je bent er!

Dank voor je complimenten, ik heb ook jouw bijdragen met plezier gelezen.

Vrijdag wordt een aanzet tot iets moois. Ik hoor graag jouw suggesties. En pas op als je achterover leunt. Er is werk aan de winkel!

Unknown zei

En ga vooral schaatsen, het is zóó lekker.

Unknown zei

en ik ben blij voor je hond!!